Designing electronic lessons on Russian History, Geography and Culture at Military Science Academy

  • Binh Nguyen Thi Thanh
  • Minh Pham Quang

Main Article Content

Keywords

design, electronic lesson, Russian history, teaching processes, software

Abstract

This article presents the designing process of electronic lessons, used in the teaching of Russian history, geography and culture. The design steps include: identifying lesson aims and requirements; identifying main contents and selecting important information to provide to students; creating multimedia contents for each lesson unit; building material libraries; selecting software to construct teaching processes with specific activities; and lastly testing, modifying, and finalizing the lesson plan. With the use of electronic lessons designed to organize learning activities for students, teachers can help students acquire knowledge faster and better develop their skills, while making lessons livelier and more effective.

Article Details

References

Nguyễn Thị Thanh Bình (2016), “Xây dựng phần mềm tự học tiếng Nga", Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ Quân sự, Học viện Khoa học Quân sự, số 5, 95-99.
Lê Thị Thu Hằng (2015), "Ứng dụng công nghệ thông tin trong thiết kế bài giảng E-learning", Tạp chí Giáo dục Thủ đô, số 72, 50-62.
VVOB Việt Nam (2010), Tài liệu tập huấn về công nghệ thông tin cho dạy học tích cực.
Hướng dẫn sử dụng phần mềm Adobe presenter, truy cập ngày 01/3/2019,.